Daar zijn we dan eindelijk weer!

22 juli 2011 - Samburu National Park, Kenia

Daar zijn we dan eindelijk weer, we hebben internet! Het is tot nu toe een super vakantie, we vertellen even per dag wat we hebben gedaan:

Dag 1

We hebben een goede vlucht gehad, en ons vermaakt met het entertainment progamma op de beeldschermpjes. Bij de aankomst hal stonden er heel veel mensen met bordjes waarop een naam stond, onze chauffeur ook. Hij heet Mohammed en hij is heel aardig. We moesten 40 minuutjes rijden naar een hotel in Nairobi. Er stond over bewaking om en in het hotel, dat was in het begin best raar. We hebben heerlijk geslapen

Dag 2

De volgende ochtend vertrokken we al weer vroeg. We moesten heel lang rijden naar het volgende tentenkamp. We keken onze ogen uit toen we door Nairobi reden. De wegen waren heel erg hobbelig. Toen we het bord sangare tentedkamp zagen waren we heel blij, we waren er bijna! Maar nee hoor, we moesten eerst nog een half uur over een vreselijk zand pad. Het tentenkamp lag in een priveranch. 's Middags maakten we onze eerste echte gamedrive. De priveranch is niet zo groot, maar daarom zag je wel veel dieren. We sliepen in grote tenten, het was best wel eng want we sliepen waar de dieren bij konden komen. Uiteindelijk hebben we best goed kunnen slapen.

Dag 3

We moesten 's ochtends vroeg weg om naar een ander park te gaan om een gamedrive te maken. Het park was gespecialiseerd in neushoorns. We hebben dan ook heel veel neushoorns gezien, natuurlijk ook veel andere dieren. 's Middags na de lunch ging Esmee paardrijden door het park, ze reed gewoon dichtbij de wilde dieren. Cuno ging vissen in het meer waar het kamp aan lag. Hij heeft helaas geen vis gevangen, maar hij vond het wel heel leuk. Daarna gingen we met een man die een geweer bij zich had een wandeling maken. We zijn naar de Cavendish gelopen, waar vroeger de mo mo's woonden zij verzetten zich tegen de Engelsen in de tijd Kenia een kolonie van Engeland was.

Dag 4

We moesten weer is vroeg op, we zaten om 7 uur in de auto. Weer moesten we lang rijden uiteindelijk kwamen we aan in een ander park. Voor dat we naar onze lodge gingen hebben we nog een gamedrive gemaakt. We hebben toen heel veel flamingo's gezien. Daarna zijn we gaan lunchen in de lodge, er was een uitgebreid buffet. Zometeen om 16.30 gaan we weer een gamedrive maken.

Morgen rijden we naar de Masai Mara, waar we weer in een tentedkamp zitten. Dus het kan zijn dat we weer een paar dagen niks van ons laten horen.

We hebben tot nu toe een geweldige vakantie! We we zullen nog veel beleven!

Xxxxx Familie Hovell

Geschreven door: Esmee

1. Rolof:
    22 juli 2011
    jongens wat een leuk verhaal en wat een belevenis. ben wel benieuwd wat een gamedrive precies is. jullie maken zeker veel foto's/filmpjes. Hoe is weer?
    Hier is het een beetje herfst met regen en af en toe zon. ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. liefs Rolof
  2. Zoë:
    22 juli 2011
    Hoi fam. Hovell, erg leuk om jullie blog te lezen!
    Ik hoop dat jullie het naar julie zin hebben en ik vraag me ook af af wat een gamedrive is.
    Ben je al verbrand Es? Ik hoop voor je van van niet, maar dat zou wel betekenen dat het bij jullie mooi weer is.
    Ik weet niet of jullie de vakantie al vol gepland hebben, maar ik zag vandaag dat er een kralen fabriek in Kenia zit, misschien zie je wel ergens een folder ofzo.
    Ik begin de klas al wel te missen hoor en vooral jou en m`n andere vriendinnen. Ik sms af en toe wel met ze maar ook niet echt vaak.

En ik moet je nog ff snel iets vertellen; Ik ben net thuis (we zijn 2 dagen naar voorburg en den haag geweest) en toen kwamen we erachter dat er in de auto van de vriend van mijn moeder in gebroken was. Maar gelukkig is er geen schade en is er niks gestolen. Maar het was wel even schrikken.

Nou groetjes en heel veel plezier!

xxxxxx Zoë
  3. imme:
    24 juli 2011
    wauww.. lijkt me echt een super vakantie, met mooi weer!
    hebben jullie al veel wilde dieren van dichtbij gezien?
    XX-liefs-Imme
  4. Tessa:
    26 juli 2011
    Hee Esmeetje en familie!
    Wat leuk om te horen dat het goed gaat en dat jullie het leuk hebben! Ik heb het hier ook leuk! Maar ook ik heb nergens bereik dus dit is de enige keer dat ik kan reageren als ik in NL ben zal ik nog wel meer reageren! Veel plezier! Hopelijk zien jullie nog veel coolen dieren!
    XxxxxxxxxxxxxxxX
  5. Van de Beltjes:
    28 juli 2011
    Ha Hövelltjes! Wat een avontuur!! Is weer eens wat anders dan Burgers' Zoo en het Noorder Dierenpark.
    Wij vertrekken vanavond naar het (heel gewone) Frankrijk, dus kunnen we de volgende verslagen niet meer lezen. We horen graag na de vakantie alle verhalen!
    Liefs, HJMG